Denk in problemen

(Geen tijd? Stuur dit artikel per e-mail)
23 oktober 2018

We zijn geneigd te denken in oplossingen. Zo worden we van kleins af aan opgevoed. Het puzzelstukje past niet in je boerderij-puzzel? Draai het om, bekijk het van een andere kant. Et voilà, het past. Probleem opgelost. We zijn daar alleen zo in doorgeslagen, dat we óveral een oplossing voor willen bedenken. Onze support-afdeling en client service managers worden in 90% van de gevallen gebeld door een klant die de oplossing al bedacht heeft. Het is een veelvoorkomende valkuil daarin mee te gaan. Misschien heeft het wel met loslaten te maken.

Zelf op zoek gaan naar een vakantie bijvoorbeeld, is niemand nog vreemd. Maar durven we het “probleem”: ‘Ik wil op vakantie’, in al zijn glorie en als een open vraag te droppen bij een reisadviseur? Net als een goede reisadviseur, zijn ook jouw leveranciers in staat je te verrassen als je een probleem voorlegt. Veel (meer) vakkennis, creativiteit en enthousiasme leiden vaak tot oplossingen waar je zelf nog niet aan gedacht had. In ons geval zijn dat verrassend vernieuwende (e-mail) marketing automation oplossingen. Vaak simpeler dan je dacht.

Deel dit artikel

Categorieën

Column

Vragen over dit artikel?

Dennis van den Bogaard

Business Development Manager +31 342 423 262
dennis.vandenbogaard@webpower.nl
LinkedIn