Je digitale lichaamstaal

(Geen tijd? Stuur dit artikel per e-mail)
7 december 2018

Het einde van het jaar is in zicht. Je gaat offline en geniet van de feestdagen. Misschien spreek je wel een interessant persoon. Je laat je gegevens achter en geeft aan dat je het een leuk gesprek vond. Je hoopt dat diegene – het liefst mórgen nog – contact opneemt. Helaas, een week lang geen bericht. Was de inhoud van het gesprek niet goed of toonde je lichaamstaal misschien al een offline-modus, zo vlak voor de feestdagen….? GEVAARLIJK!   

Of je nu in een date zit of een salespitch. Je lichaamstaal zegt meer dan je lief is. Veel psychologen beweren dat anderen meer lezen uit je lichaamstaal dan dat ze luisteren naar wat er uit je mond komt.

Zo werkt het digitaal ook. Je vertoont gedrag door online te klikken, te scrollen of een video wel of niet af te kijken. Ook al komt er geen daadwerkelijke contactaanvraag of conversie uit voort, door deze digitale lichaamstaal vertel je van álles. Door dit te meten ben je als organisatie in staat content verder te personaliseren. Het hoeft niet heel complex en je hoeft echt niet meteen een 360 graden-profiel op te bouwen. Begin met het meten van het begin. Hoe? Ik ben graag jullie digitale lichaamstaal-expert.

Fijne feestdagen!

Deel dit artikel

Categorieën

Column

Vragen over dit artikel?

Dennis van den Bogaard

Business Development Manager +31 342 423 262
dennis.vandenbogaard@webpower.nl
LinkedIn

Op een krachtige manier conversie realiseren?

Schrijf je in voor YOUR Inspiration,
de maandelijkse inspiratie-e-mail van Webpower.
Loop geen relevante tips & tricks mis.