Bespaar geld door een kwalitatief goede verzendlijst

Geschatte leestijd: 3 minuten (Geen tijd? Stuur dit artikel per e-mail)

Deel dit artikel

#Webpower

Wil je een grote verzendlijst? Of wil je een verzendlijst waarvan de ontvangers de e-mail altijd openen en doorklikken? De essentie van een kwalitatief goede verzendlijst is dat hierin alleen de ontvangers zijn opgenomen die ook daadwerkelijk iets doen met je e-mails.

Hoe doe je dit?

Gebruik magic hidden fields in Webpower! Magic hidden fields zijn databasevelden die je eenmalig toevoegt, waar informatie per contact wordt opgeslagen. Vervolgens houdt Webpower hier bij wanneer je contact voor het laatst jouw e-mail heeft geopend en wanneer hij voor het laatst heeft geklikt. Jij kan hierop selecteren, maar je contacten merken hier niets van.

Heractiveren

Zie je dat veel ontvangers je e-mails niet openen of er niet in doorklikken? Start niet direct met uitsluiten, maar start met het heractiveren zodat zij weer actieve lezers worden. Probeer of je hen meer aanspreekt met een andere onderwerpregel en gebruik A/B testen om te testen wat het beste werkt. Of stuur een aanbieding, of vraag aan de ontvangers waarom een e-mail wel of niet relevant is.

Uitsluiten

Als de ontvangers de e-mail echt niet openen en ook niet doorklikken, dan kun je er voor kiezen de ontvangers uit te sluiten van je mailings. Gooi deze contacten niet definitief weg, misschien wil je ze in een later stadium nog wel benaderen, of in een later stadium iets doen met deze data. Stuur bijvoorbeeld naar de ontvangers die inactief zijn een nieuwe opt-in e-mail. Deze kun je nog een keer herhalen, hebben ze dan nog er niets mee gedaan, zet ze dan op non-actief.

Hoe doe je dit binnen Webpower?

Binnen Webpower is het erg makkelijk magic hidden fields toe te voegen en je kunt al met een paar klikken een automatische opvolging instellen voor inactieve ontvangers.

Voeg de databasevelden ‘last_open_date’ en ‘last_click_date’ toe. Dit doe je bij: Beheer > Databasevelden > Voeg toe.

Last open date

Specify when you want to send an automatic follow-up email (e.g. after 180 days).

Set up a dynamic filter via send > filters: if today’s date -180 days is equal to the last open or click, the automatic follow-up will be sent to the recipient.

 

magic

Next, specify that the follow-up email should be sent every day. Don’t forget to enable the filter in your mailing. By doing so, Webpower automatically ensures that your email is only sent to contacts that haven’t opened any of your emails in 180 days.

send time

 

Deel dit artikel

16 november 2016

Categorieën

E-mailmarketing