Lees onze meest recente blogs

  • Top artikel!

    Data-opslag in Amerika? Dit is waarom je voor Europa moet kiezen

    Het Europese hof heeft het Privacy Shield, het “data-uitwisselingsverdrag” tussen de EU en de VS, in juli 2020 ongeldig verklaard. Het is volgens het hof in strijd met de nieuwe Europese Privacywetgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR). Het Europese Hof van Justitie stelt dat de overdracht van persoonlijke data naar…

    Lees artikel

Terug naar blog

Sorteer op:


  • Simpeler afmelden: waarom afmelden helemaal niet zo slecht is

    Natuurlijk wil je niet dat mensen zich afmelden voor je nieuwsbrief. Dat voelt alsof er een relatie wordt verbroken. Houd echter rekening met twee belangrijke gevolgen.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Op jacht naar de beste onderwerpregel

    Antwoord eens snel: zou je e-mails openen die als onderwerpregel “YOLO OMG WTF Sale!” hebben? Nee, toch? En wat dacht je van een e-mail met als onderwerpregel “Hey”? Geloof het of niet, maar beide voorbeelden werden gebruikt in enorm succesvolle campagnes.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Conversie attributie: drie dingen die iedere marketeer moet weten

    Bij online marketing draait het allemaal om verkeer en conversie. Veel marketeers investeren daarom het meest in kanalen die direct converterende bezoekers opleveren. Maar is dat wel de juiste benadering? En hoe toets je welk deel van je marketingbudget goed besteed is?

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Waarom je als e-mailmarketeers van opt-outs zou moeten houden

    Obviously. Not a single email marketer likes it when people opt out of his emails. Still, hiding the unsubscribe link is a bad idea. Because it annoys customers, and after a while might even do damage to your emaildeliverability. So, think beyond the short term and make your unsubscribe link visible. What is more…

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Segmenteren; waarom zou je?

    Het versturen van relevante en doelgerichte e-mails vraagt meer van de online marketeer dan alleen het verkrijgen van een e-mailadres en een naam via de opt-in procedure. Wil je echt persoonlijk worden in je e-mailcommunicatie, dan is het zaak om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over je ontvangers.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Zo zorg je voor een lagere bounce rate

    Hoge bounce rates zijn vaak het gevolg van een slecht onderhouden verzendlijst. Het is dan ook niet geheel onterecht dat je er als e-mailverzender een slechte e-mailreputatie mee opbouwt bij internet service providers (ISP’s). En een slechte reputatie doet je kansen op het belanden in de inbox van ontvanger natuurlijk geen goed. Redenen genoeg om de bounce rate van je e-mailings te verlagen.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

Vimla Jaggoe Spierziekten

Webpower is ons centrale event-organisatie-platform geworden

Vimla Jaggoe  Communicatiemedewerker Spierziekten Nederland