Lees onze meest recente blogs

  • Top artikel!

    E-mailmarketing trends 2020: automation uit de kinderschoenen

    In de DDMA Nationale E-mail Benchmark, die in juni van dit jaar gepubliceerd is, is te lezen dat de e-mailratio’s gelijk gebleven of zelfs licht gestegen zijn. Positief nieuws, want e-mailmarketing zit dus nog steeds in de lift. Wat zijn de e-mailmarketing trends in 2020? In e-mailmarketing (automation) moet je…

    Lees artikel

Terug naar blog

Sorteer op:


  • Van nieuwsbrief naar e-mailmarketing: waarom en hoe?

    Jacco Bouw, founder van Webpower, neemt je in dit blotitem mee terug naar de basics. Wat is e-mailmarketing precies en hoe kun je er, ook als kleine organisatie of zzp’er, je voordeel mee doen? Misschien stuur je nu nieuwsbrieven of e-mails waardoor je klanten op de hoogte houdt van je ontwikkelingen en aanbiedingen. E-mailmarketing gaat een stap verder dan de “ouderwetse” nieuwsbrieven. Op het gebied van de inhoud in je nieuwsbrief, maar ook op het gebied van de software die je daarvoor gebruikt.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • 12 tips voor de optimale ondersteuning van jouw event met marketing automation

    Je event staat voor de deur, maar hoe zorg je ervoor dat de inschrijvingen binnenlopen? Marketing automation kan je meerdere stappen vooruit helpen. Het automatiseren van je (e-mail)marketingprocessen helpt bijvoorbeeld bij het werven van het juiste aantal bezoekers. Maar ook op de dag zelf verloopt je event gestroomlijnd. Hoe dat werkt? Ik leg het je (naast 12 inspiratietips) uit.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation, Sms marketing
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Verstandige (GDPR)-zet voor e-mailmarketeers: neem opt-ins/opt-outs voor B2B en B2C nog eens onder de loep

    We zien organisaties regelmatig worstelen met de vraag of er een opt-in/opt-out nodig is voor klanten en welke content je mag e-mailen naar wie. Goed nieuws! Onder de GDPR (General Data Protection Regulation) die op 25 mei 2018 ingaat verandert er op dat gebied niets, zolang je ervoor zorgt dat je toestemmingsvragen aan de vereisten van de GDPR voldoen. Je moet daarnaast bewijs kunnen voeren over je verkregen toestemmingen. In dit artikel leggen we uit hoe het zit met opt-ins/opt-outs als je géén of juist wél een klantrelatie hebt. Ook leggen we uit hoe het zit met het e-mailen van B2B-contacten.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Profilering: wat is het en wat mag wel/niet onder de GDPR

    De meeste organisaties die e-mailmarketing (automation) inzetten, maken op grote of kleine schaal gebruik van profilering. Immers: iedereen wil zijn klant zo persoonlijk mogelijk en relevant aanspreken. Hoe persoonlijker de communicatie op iemands klantreis is afgestemd, hoe hoger de ROI. De nieuwe privacywetgeving die voor de deur staat, roept veel vragen op. Wat mag nog wel onder de nieuwe wetgeving en wat niet meer? Dat leggen we in dit blogitem uit, aan de hand van een voorbeeld.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Leadgeneratie, Leadnurturing, Marketing automation
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • 12 tips: hoe schrijf je de beste onderwerpregel en pre-header?

    In de e-mails die je stuurt vanuit het Webpower-platform kun je conditionele onderwerpregels toepassen. Dat betekent dat je voor verschillende segmenten (of doelgroepen/klantprofielen) een passende onderwerpregel kunt laten zien voor één e-mail. Hoe schrijf je een goede onderwerpregel voor je e-mail? We zetten 12 tips voor je op een rij. Daarnaast leggen we je ook uit hoe je een goede pre-header schrijft.

    Gepubliceerd in: E-mailmarketing, Marketing automation, Nieuws
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

  • Opvallende (tussentijdse) resultaten GDPR-healthcheck

    Afgelopen november lanceerden we een praktische GDPR-healthcheck: de Road to the GDPR. Door middel van 20 vragen kunnen marketeers hun kennis en praktische vaardigheden over de GDPR testen. De eerste (tussentijdse) resultaten zijn bekend.

    Gepubliceerd in: Nieuws
    Lees artikel E-mail mij dit artikel

Leon van der Kolk – Mijndomein

Landingspagina's van Webpower zijn specifiek ingericht op het behalen van conversie. Ideaal! De flexibele inzetmogelijkheden zorgen ervoor dat we er op veel vlakken maximaal voordeel uithalen.

Leon van der Kolk- Campagnemanager bij Mijndomein

Op een krachtige manier conversie realiseren?

Schrijf je in voor YOUR Inspiration,
de maandelijkse inspiratie-e-mail van Webpower.
Loop geen relevante tips & tricks mis.