"Webpower voldoet aan belangrijke, aangescherpte DDMA-kwaliteitsstandaarden"

Geschatte leestijd: 2 minuten (Geen tijd? Stuur dit artikel per e-mail)
20 september 2018

Bijna vier maanden na de ingang van de GDPR/AVG lijkt de rust wedergekeerd. Achter de schermen blíjft de GDPR natuurlijk een belangrijk proces en een belangrijke manier van werken. Daarom is onlangs ook het DDMA Privacy Waarborg aangescherpt. Branchevereniging DDMA bekijkt door deze terugkerende audit op het gebied van gegevensverwerking of organisaties de geldende wet- en regelgeving, gericht op het beschermen van persoonsgegevens, respecteren.

GDPR-proof Privacy Waarborg-keurmerk

Een organisatie die het Waarborg voert, is gecontroleerd op het te werk gaan volgens de aangescherpte privacywetgeving en het transparant omgaan met persoonsgegevens. Het is niet zo dat je automatisch het nieuwe Waarborg mag voeren als je over het oude beschikte. Ook Webpower mag het “nieuwe” keurmerk met trots voeren. Het keurmerk ziet er zo uit:

Beveiligingslabel Goud

Webpower heeft ook met succes de Privacy Waarborg Security Check doorlopen. Onze “organisatorische informatiebeveiliging” is daarna zélfs geaccrediteerd met het beveiligingslabel Goud. Dat betekent dat we informatiebeveiliging binnen de organisatie hebben geborgd en beleid hebben gedefinieerd met betrekking tot operationele processen, toegangsbeheer en bestuur.

“Webpower is GDPR Proof! We mochten als één van de eersten in onze branche het privacycertificaat én het beveiligingscertificaat van de DDMA Privacy Autoriteit voeren met het label Goud (Roalt Zijlstra, teamleider Infra en Deliverability)”

Wat is de DDMA?

DDMA is de vereniging voor marketing en data en heeft 330 leden. Hun leden halen en brengen kennis over het inzetten van data voor relevante communicatie met hun doelgroepen. Ze organiseren regelmatig netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het doel is de data driven marketing sector naar een hoger plan te tillen onder het motto ‘Data, maak er iets moois van‘. Dat doet de DDMA op basis van drie pijlers:

  • Wat kan: de 330 leden halen en brengen kennis over het inzetten van data voor relevante communicatie met hun doelgroepen. Daarom organiseert DDMA met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor haar commissies.
  • Wat mag: DDMA eist van haar leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarom ondersteunt zij haar leden met juridisch advies op het gebied van datasecurity en privacy. Daarnaast heeft DDMA het keurmerk Privacy Waarborg in het leven geroepen.
  • Wat moet je willen: datagebruik brengt verantwoordelijkheid met zich mee. DDMA helpt leden een visie op datagebruik te ontwikkelen. Daarnaast praat de organisatie met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Meer weten?

Sean Barten, client service manager bij Webpower, is lid van de DDMA Commissie E-mail. De DDMA Commissie E-mail wil de e-mailmarketingsector een podium bieden, verder professionaliseren en het kennisniveau van e-mail verhogen. Dit doen zij onder andere door het organiseren van de DDMA E-mail Summit, de E-mail Awards en de Nationale E-mail Benchmark.

Sean vertelt je graag meer over het DDMA-lidmaatschap en de voordelen die ook klanten van Webpower daardoor ervaren.

 

Deel dit artikel

Vragen over dit artikel?

Sean Barten

​Client Service Manager​ +31 342 423 262
sean.barten@webpower.nl
LinkedIn