De nieuwe Privacywetgeving gaat in op 25 mei 2018. Wat voor invloed heeft de GDPR op e-mailmarketing?

Direct naar onze GDPR-proof software

Nieuwe Europese privacywetgeving

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR (General Data Protection Regulation) in werking. Dit is de nieuwe Europese privacywetgeving, die rechtstreeks in de gehele Europese Unie zal doorwerken. De wet vervangt de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens). De GDPR schept algemene regels voor de omgang met persoonsgegevens door een organisatie. Daarnaast gelden er aanvullende regels over hoe je specifiek met e-mailmarketing (en cookies en telemarketing) om moet gaan. Deze zijn vastgelegd in de e-Privacyverordening. Op deze pagina vind je alle relevante informatie die je nodig hebt om je als e-mailmarketeer klaar te stomen voor de wetgevingen.

Doe (gratis) onze praktische healthcheck

Uit een recent onderzoek van DDMA (Data Driven Marketing Association) onder 75 van haar leden, blijkt dat ongeveer de helft van de organisaties bezig is met GDPR-plannen en slechts 36 % procent van de organisaties ligt op schema met de voorbereidingen. Wat voor stappen moet jouw marketingteam ondernemen om te handelen volgens deze wetgeving? 

Ons antwoord is de Road to the GDPR: een healthcheck voor de (e-mail) marketeer. Op elke vraag die je beantwoordt, ontvang je meteen praktische feedback waar je mee aan de slag kunt. Na afloop krijg je per e-mail je eindscore en de resultaten per etappe/categorie (er zijn er drie) toegestuurd, evenals verdere relevante informatie over de GDPR. De test is geverifieerd door ICTRecht.

Ga naar de Road to the GDPR

“Ik heb de onderdelen uit de test meteen onder de loep genomen. Deze test maakt de GDPR een stuk minder ingewikkeld.”

Lees over de etappes uit de Road to the GDPR

Het aanmeldproces

De aanmelderstekst

De verwerking

Kom naar de GDPR-ontbijtsessie

GDPR-ontbijtsessie

We kunnen ons voorstellen dat je, ook ná het doen van de test, nog vragen hebt. We leggen je graag meer uit over de GDPR tijdens onze ontbijtsessie. Jacco Bouw (oprichter van Webpower en veelgevraagd spreker) praat je tijdens deze sessie op een inspirerende manier bij over de GPDR. Na deze ontbijtsessie ga je naar huis met een goed gevulde maag, beantwoorde vragen én een goed gevoel over de GDPR.

Benieuwd? Meld je aan voor de ontbijtsessie 

Veelgestelde vragen over de GPDR

  • Wanneer moet je een DPO in dienst nemen?
  • Wat mag je wel/niet opslaan m.b.t. het webgedrag?
  • In hoeverre mag ik personaliseren?
  • Hoe lang mag ik gegevens van personen bewaren?
  • Mag ik gebruik blijven maken van Google Analytics?
  • Hoe zit het met een PIA?

“Door onze GDPR Easy Consent Manager en GDPR Version Manager doe je gegarandeerd GDPR-proof aan e-mailmarketing”

Ontdek onze GDPR-proof software

Webpower GDPR-oplossingen

Ons advies onder de GDPR is het opslaan van de aanmelderstekst waarop toestemming is gegeven. Webpower faciliteert hierin met de GDPR Version Manager. Het helpt onze gebruikers bij het registreren van de verkregen toestemming middels versiebeheer, waardoor je je bewijslast altijd op orde hebt. De GDPR Version Manager houdt bij wie, wanneer én waarvoor toestemming heeft gegeven.

De GDPR behelst echter ook je bestaande contactdata, waarvoor je niet altijd de toestemming inzichtelijk hebt. Breng je huidige database daarom óók in lijn met de nieuwe wetgeving door ook hun specifieke toestemming vast te leggen. Om dit nog meer kracht bij te zetten, kun je bijvoorbeeld een heractivatiecampagne opzetten, die nadrukkelijk en ondubbelzinnig opnieuw om toestemming vraagt. Dit doe je in Webpower met de GDPR Easy Consent Manager.

Ik wil meer weten over deze oplossingen