De nieuwe Privacywetgeving is ingegaan op 25 mei 2018. Wat voor invloed heeft de AVG / GDPR op e-mailmarketing?

Download de Factsheet

Nieuwe Europese privacywetgeving

Op 25 mei 2018 is de AVG/GDPR (General Data Protection Regulation) in werking getreden. Dit is de nieuwe Europese privacywetgeving, die rechtstreeks in de gehele Europese Unie zal doorwerken. De wet vervangt de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens). De GDPR schept algemene regels voor de omgang met persoonsgegevens door een organisatie. Daarnaast gelden er aanvullende regels over hoe je specifiek met e-mailmarketing (en cookies en telemarketing) om moet gaan. Deze zijn vastgelegd in de e-Privacyverordening. Op deze pagina vind je alle relevante informatie die je nodig hebt om GDPR-proof te communiceren.

“Als je de GDPR stap voor stap benadert, is de nieuwe wetgeving een stuk minder ingewikkeld.”

In drie stappen GDPR-proof communiceren:

Het aanmeldproces

De aanmelderstekst

De verwerking

Bekijk onze blogs over veelbesproken GDPR-thema's

profilering

Profiling: wat is het en wat mag wel/niet onder de GDPR?

Hoe persoonlijker de communicatie op iemands klantreis is afgestemd, hoe hoger de ROI. De nieuwe privacywetgeving die op 25 mei 2018 inging, riep veel vragen op. Wat mag nog wel onder de nieuwe wetgeving en wat niet? Dat leggen we in dit blogitem uit, aan de hand van een voorbeeld.

Benieuwd? Lees het blogitem

Hoe zit het met opt-in/opt-out onder de GDPR?

Onder de GDPR (General Data Protection Regulation) die op 25 mei 2018 inging, is er op het gebied van opt-in/opt-out niets veranderd, zolang je toestemmingsvragen aan de vereisten van de GDPR voldoen. Je moet daarnaast bewijs kunnen voeren over je verkregen toestemmingen. In dit artikel leggen we uit hoe het zit met opt-ins/opt-outs als je géén of juist wél een klantrelatie hebt. Ook leggen we uit hoe het zit met het e-mailen van B2B-contacten.

Benieuwd? Lees het blogitem

Gdpr emailmarketing

E-mailmarketing en de GDPR: 6 fouten waarvan je kunt leren

In mei 2018 zagen we ineens heel wat méér e-mails voorbij komen dan normaal. Oeps, dat waren vaak e-mails die niet allemaal verstuurd hadden hoeven worden. Wat moet je wel of niet doen en hoe ga je voortaan "koninklijk" met de GDPR om? Lees hier van welke 6 fouten jij kunt leren.

Benieuwd? Lees het blogitem

“Door onze GDPR Easy Consent Manager en GDPR Version Manager doe je gegarandeerd GDPR-proof aan e-mailmarketing”

Ontdek onze GDPR-proof software

Webpower GDPR-oplossingen

Ons advies onder de GDPR is het opslaan van de aanmelderstekst waarop toestemming is gegeven. Webpower faciliteert hierin met de GDPR Version Manager. Het helpt onze gebruikers bij het registreren van de verkregen toestemming middels versiebeheer, waardoor je je bewijslast altijd op orde hebt. De GDPR Version Manager houdt bij wie, wanneer én waarvoor toestemming heeft gegeven.

De GDPR behelst echter ook je bestaande contactdata, waarvoor je niet altijd de toestemming inzichtelijk hebt. Breng je huidige database daarom óók in lijn met de nieuwe wetgeving door ook hun specifieke toestemming vast te leggen. Om dit nog meer kracht bij te zetten, kun je bijvoorbeeld een heractivatiecampagne opzetten, die nadrukkelijk en ondubbelzinnig opnieuw om toestemming vraagt. Dit doe je in Webpower met de GDPR Easy Consent Manager.

Ik wil meer weten over deze oplossingen 

Stuur mij de Factsheet GDPR-proof e-mails verzenden

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Op een krachtige manier conversie realiseren?

Schrijf je in voor YOUR Inspiration,
de maandelijkse inspiratie-e-mail van Webpower.
Loop geen relevante tips & tricks mis.